بوک زیستو / وبلاگ / معرفی کتاب / خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

در این مقاله شما اطلاعات کاملی درباره کتاب تختخوابت را مرتب کن به دست خواهید آورد؛ در ابتدا مقدمه‌ای از کلیت کتاب ارائه می‌دهیم، بعد توضیحاتی درباره نویسنده و سپس خلاصه‌ای از کتاب را مطالعه خواهید کرد.

مقدمه

همه ما در زندگی هر روز با مسائل واتفاقات کوچک رو به رو می‌شویم که اغلب‌مان هیچ توجهی به آن ها نداریم، در حالی که همین اتفافات کوچک می‌تواند تاثیرات بزرگی در زندگی و آینده ما ایجاد کند.

در کتاب تختخوابت را مرتب کن نکاتی را یادمی‌گیرید که از نظر شما ساده و پیش پا افتاده است، اما متوجه می‌شوید همین عمل ساده مثل مرتب کردن تختخواب‌مان نیرو و انگیزه‌ی عمیقی را در ما ایجاد می‌کند که باعث رضایت درونی ما می‌شود و همین کارهای کوچک دنیای شما را متحول می‌کند.
مک ریون در کتاب تختخوابت را مرتب کن ده درسی که از دوره آموزشی نیرو دریایی برداشت کرده است را به شما می‌گوید؛ ده درسی که از نظر مک ریون در موفقیت زندگی شما تاثیر دارد.

درباره نویسنده کتاب تختخوات را مرتب کن

ژنرال ویلیام اچ مک ریون افسر نیرو دریایی ایالات متحده آمریکا، خدمات ارزنده‌ای را در نیروی دریایی آمریکا داشته است. وی در تمام سطح‌ها دارای سمت فرماندهی بوده است و دریابُد امیر چهار ستاره در سال 2014 بعد از 37 سال خدمت به عنوان یگان ویژه نیرو دریایی کشور آمریکا باز نشست شد.

وی دارای درجه‌ی دریاسالاری بوده است و جزء گزینه‌های احتمالی بایدن رئیس جمهور امریکا برای ویز دفاع ایالات متحده آمریکا بوده. ویلیام اچ مک ریون در حال حاضر رئیس دانشگاه تگزاس است.

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

اگر فکر می‌کنید عوض کردن زندگی یک نفر، برای همیشه کار سختی است، اشتباه می‌کنید. می‌خواهم ده درسی که مک ریون از دوره آموزشی پایه‌ی سیل یادگرفته را برای‌تان بگویم، امیدوارم برای پیشرفت‌تان در زندگی‌تان مؤثر باشد.
ده درسی که مک ریون برای موفقیت در زندگی به شما یاد می‌دهد:

درس اول: تختخوابت را مرتب کن

آن‌ها باید هر روز صبح تخت‌شان را بی عیب و نقص مرتب کنند و این تخت مرتب به آن‌ها تشویق و امید می‌دهد که فردا روز بهتری خواهند داشت.
اگر کارهای کوچک را نتوانیم درست انجام دهیم هرگز نمی‌توانیم کارهای بزرگ را درست انجام دهیم.
این درسی بود که مک ریون از مرتب کردن تختش گرفته بود، اگر می‌خواهی دنیا را متحول کنی، اول از مرتب کردن تختت شروع کن.

درس دوم: همراه داشته باش

به تنهایی نمی‌توانید دنیا را متحول کنید.برای رسیدن به این هدف به همراه یا همراهان نیاز دارید.

اگر می‌خواهی دنیا را متحول کنی باید کسی را پیدا کنی که در دریای زندگی کنارتان پارو بزند، مک ریون این درس را از قایق‌رانی گروهی در دوره آموزشی نظامی گرفته بود.

درس سوم: مهم‌ترین چیز میل رسیدن به موفقیت است

برای متحول کردن دنیا، تحصیلات، نژاد، قومیت، جایگاه اجتماعی و… مهم نیست، فقط تنها چیزی که مهم است دست‌یابی به موفقیت است.

مک ریون این درس را از گروه کوچولوهایی که، از نظر قد کوتاه بودند و از نژاد های سیاه پوست و سرخ پوست امریکایی و لهستانی بودند، آموخته بود. آن‌ها از نظر قوای جسمی ضعیف به نظر می‌رسیدند، اما وقتی در آموزش شنا تمام سربازان را جاگذاشتند و به سرعت به ساحل رسیدند، مک ریون فهمید هیچ چیز جز میل رسیدن به موفقیت مهم نیست.

درس چهارم: تنبیه خود

برای رسیدن به موفقیت گاهی باید برای خودت تنبیه‌هایی در نظر داشته باشی. هر چقدر هم عملکرد خوبی داشته باشی، این تنبیه‌ها لازم است.

این درس را مک ریون از مجازاتی به اسم بیسکویت شکری یاد گرفته بود. یونیفورم آنها هر روز بازرسی میشد و باید لباس‌هایشان بدون عیب و نقص می‌بود، مجازات مردود شدن، خیس شدن با لباس نظامی و غلت زدن در ساحل بود، که تا آخر روز باید تحمل می‌کردند.

درس پنجم: امیدت را از دست نده

زندگی سختی‌های زیادی دارد، شکست‌ها و عذاب‌های طاقت فرسا، اما امیدتان را از دست ندهید. گاهی تمام وجودتان به چالش کشیده می‌شود اما باز هم امیدتان را از دست ندهید.
مک ریون این درس را از چالشی که در دوره آموزشی برایش رخ داده بود یادگرفته بود. چالش سیرک، هر کاری استانداری داشت و اگر آنها را رعایت نمی‌کردی به سیرک دعوت می‌شدی. سیرک به معنای تمرین بیشتر و خستگی بیشتر و ترک آموزش بود. با گذشت زمان کسانی که به سیرک دعوت شده بودند و دوره آموزشی را ترک نکرده بوند قویتر از بقیه بودن، درد سیرک آن‌ها را مقاوم‌تر کرده بود.

درس ششم: رد شدن از موانع

برای تحول گاهی باید با سر از موانع پایین بیای، چیزی فراتر از رد شدن از موانع. او این درس را از سربازی که رکورد مانع طناب نجات را بعد از سال‌ها شکست یادگرفت.

درس هفتم: از کوسه‌های مسیر موفقیت نترس

 

در دریا زندگی و میسر موفقیت کوسه‌های زیادی هستند که می‌خواهند شما را ببلعند، اما اگر امید دارید که به هدف‌تان برسید، نباید از کوسه‌ها فرار کنید.
مک ریون این درس را وقتی یادگرفته بود که باید در دریایی با کوسه‌های زیاد شنا می‌کردند. به آن‌ها آموزش داده بودند اگر بترسید جان سالم به در نخواهید برد و اگر کوسه به سمت‌تان حمله کرد، با تمام قدرت بدون ترس به پوزه اش مشت بزنید.

درس هشتم: در سخت‌ترین شرایط بهترین خودت باش

مک ریون این درس را از مأموریتی یاد گرفته بود که باید برای انجامش به عمیق‌ترین قسمت دریا می‌رفت. جایی که انقدر تاریک بود که حتی دستان‌شان را نمی‌دیدند و صدای کشتی‌ها کرکننده بود. ممکن بود مسیر را گم کنند و شکست بخورند، اما باید آرام می‌بودند و کنترل‌شان را حفظ می‌کردند در این زمان باید تمام مهارت‌های تاکتیکی، قدرت جسمانی و استقامت درونی‌شان را به کار می‌گیرفتند. گاهی در زندگی، باید تمام مهارت‌هایی که یادگرفتید را به کار بندید.

درس نهم: امید داشته باش

برای متحول کردن دنیا باید امید داشته باشید؛ اگر یک نفر بتواند سخت‌ترین شرایط را تحمل کند، حتما تو هم می‌توانی.
میک ریون این درس امید داشتن را از تنبیه‌‌هایی یادگرفته بود که باید از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب روز بعد در باتلاقی بروند و فقط سرشان دیده می شود. استادان‌شان گفتند اگر ۵ نفر تسلیم شوند، همه از گل خارج می‌شوند. در سرمای مهلک، صدای آواز یکی از سربازان باعث شد این سختی را تاب بیاورند و موفق شوند.

درس دهم: زنگ پایان را هیچ وقت نزن

 

در پایان آموزش سیل یک زنگ برنجی بود که اگر سربازان آن زنگ را میزدند دیگر مجبور نبودند تمام این سختی‌هایی که در آموزش دیده بودند را تحمل کنند، فقط کافی بود زنگ را بزنند.
مک ریون می گوید؛ برای متحول کردن دنیا هرگز این زنگ را در زندگی‌تان نزنید.

نتیجه‌گیری

هر درسی که از چالش‌ها و مشکلات زندگی به‌دست می‌آید، اهمیت یکسانی دارد و مهم نیست که شما در جامعه چه موقعیت و جایگاهی را دارید. خیلی از افراد به دنبال این بودند که بدانند مک ریون چطور از این ده درس به موفقیت رسیده و زندگی خود را تغییر داده است. بنابراین او تصمیم می‌گیرد که کتاب تختخوابت را مرتب کن را بنویسد تا به دیگران کمک کرده باشد زندگی خودشان را متحول کنند.
در مجموع همه ما در زندگی‌مان اتفاقات کوچک بسیاری را می‌بینیم که درس‌های بزرگی برای ما دارد فقط کافی است به آن‌ها توجه کنیم تا ما هم مسیر موفقیت خودمان را در زندگی پیدا کنیم.

نویسنده: فرزانه علیزاده
تاریخ انتشار:1 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.